ZGŁOSZENIE
drzew stanowiących wywrot / złom1 których obwód pnia na wys. 5 cm przekracza:
- 80 cm - dla topól, wierzb, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego;
- 65 cm - dla kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej, platana klonolistnego;
- 50 cm – dla pozostałych gatunków drzew.
Zgłoszenie instalacji - przydomowa oczyszczalnia ścieków
Procedura załatwiania sprawy
Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5 m3/d na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód
* Referat Rozwoju Gminy i Rolnictwa: `Ochrona Środowiska
* Termin załatwienia; Przyjęcie zgłoszenia pod warunkiem, że w ciągu 30 dni organ nie wniesie sprzeciwu.
* Osoba kontaktowa; Krystyna Bańka
*Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy Brudzeń Duży, pokój nr 15
* Telefon kontaktowy 24 260 – 40 – 81, wew. 40
* Wymagane dokumenty; Wniosek o uzyskanie pozwolenia powinien zawierać:
Zgłoszenia zamiaru przystąpienia do eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5 m3/d na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania – druk wniosku w biurze tut. urzędu, stanowisko Ochrona Środowiska i na stronie BIP.
* Opłaty; Opłata skarbowa za udzielenie pozwolenia – 120,00 zł.
Obowiązek zapłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku na rachunek bankowy Gminy Brudzeń Duży: w Banku Spółdzielczym „Mazowsze” w Płocku o/Brudzeń numer konta: 88 9042 1042 0550 0374 2000 0020
* Tryb odwoławczy; W przypadku wniesienia sprzeciwu w drodze decyzji, stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
* Uwagi; W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
* Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2016 r., poz. 672 z późn. zm.).
3. Rozporządzenie Środowiska z dnia 02.07.2010r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. Nr 130 poz. 880).
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 65 z późn. zm.) art. 6, część I pkt. 13 załącznika do ustawy.
Załączniki
Wniosek na zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków.
Oświadczenie o tytule prawnym władania nieruchomością
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub drzew
osoby fizycznej, gdy wycinka nie ma związku z działalnością gospodarczą.
o Urząd Gminy Brudzeń Duży, Referat Środowiska i Rolnictwa
o Termin załatwienia: 1. W terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ dokonuje oględzin w terenie. 2. W terminie 14 dni od dnia dokonania oględzin organ może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw.
o Osoba do kontaktu: Zuzanna Wojciechowska
o Miejsce załatwienia Urząd Gminy Brudzeń Duży, pokój nr. 5
Referat Środowiska i Rolnictwa
ul. Toruńska 2
09 – 414 Brudzeń Duży
Telefon kontaktowy 24 360 47 34
o Wymagane dokumenty: Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa winno zawierać niżej wskazane dane i załącznik:
- imię, nazwisko i adres zgłaszającego (dodatkowo nr telefonu kontaktowego) - właściciela/współwłaścicieli nieruchomości,
- oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma zostać usunięte:
nr ewidencyjny działki, nr obrębu, nazwę ulicy,
- rysunek lub mapka określająca usytuowanie drzewa na nieruchomości,
- oryginał lub uwierzytelniona kopia pełnomocnictwa, jeżeli zgłaszający ustanowił pełnomocnika,
- przyczyna zamiaru usunięcia drzew i krzewów
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo, gdy nie zachodzi przesłanka do zwolnienia z tej opłaty.
Usługa umożliwia dokonanie zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa z działki stanowiącej własność/współwłasność osoby fizycznej/osób fizycznych, gdy wycinka nie ma związku z działalnością gospodarczą.
o Opłaty Za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1222: załącznik „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część II, pkt 21) należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
o Tryb odwoławczy 1. Na postanowienie w sprawie usunięcia braków w zgłoszeniu nie przysługuje zażalenie. 2. Odwołanie od decyzji w sprawie sprzeciwu do zamiaru usunięcia drzewa składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Brudzeń Duży.
o Uwagi
1. Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzewa z działki stanowiącej własność osoby fizycznej , gdy wycinka nie ma związku z działalnością gospodarczą nie dotyczy drzewa, którego obwód pni mierzony na wysokości 5 cm nie przekracza:
a) 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego,
b) 65cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
c) 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
2. W przypadku usunięcia drzewa bez dokonania zgłoszenia lub przed upływem terminu na wniesienie sprzeciwu, a także pomimo wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia, organ wymierza administracyjną karę pieniężną za usunięcie drzewa bez zezwolenia.
3.W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin w terenie, jego usunięcie może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
4. Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin przeprowadzonych przez organ w związku ze złożonym zgłoszeniem usunięcia drzewa złożony zostanie wniosek o wydanie pozwolenia na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, a budowa będzie miała związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ nałoży na właściciela nieruchomości , w drodze decyzji administracyjnej, obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa .
5. Organ może, przed upływem terminu 14 dni od dnia przeprowadzenia oględzin, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.
Uwaga: Organ wydaje zaświadczenie na wniosek zgłaszającego.
6. Organ obligatoryjnie wnosi sprzeciw do zamiaru usunięcia drzewa w przypadku gdy:
a) zgłoszenie dotyczy usunięcia drzewa objętego obowiązkiem uzyskania zezwolenia na jego usunięcie,
b) wnioskodawca nie uzupełni zgłoszenia zgodnie z obowiązkiem nałożonym w drodze postanowienia,
7. Organ może wnieść sprzeciw do zgłoszenia w przypadku gdy:
a) drzewo zlokalizowane jest na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na zieleń lub teren ten jest chroniony innymi zapisami tego planu’
b) drzewo usytuowane jest na terenie objętym jedną z form ochrony, tj. w parku narodowym, w parku krajobrazowym, w rezerwacie przyrody, na obszarze chronionego krajobrazu lub na obszarze Natura 2000,
c) w przypadku spełnienia przez drzewo kryteriów uznawania tworów przyrody żywej i nieożywionej za pomniki przyrody określonych przez Ministra Środowiska w drodze rozporządzenia,
d) na nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
8. Organ udostępnia protokół z oględzin wyłącznie na wniosek zgłaszającego.
o Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r., poz. 1478);
Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
(dotyczy: firm, wspólnot, spółdzielni, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą)
Krok po kroku:
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek (patrz punkt Załączniki do pobrania) lub napisz go samodzielnie,
- Do wniosku dołącz wymagane dokumenty,
- W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu,
- Jeżeli nie jesteś właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości, zarządcą nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa, nie reprezentujesz spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi lub też posiadaczem nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, niebędącym żadnym z wyżej wymienionych podmiotów, do wniosku dołącz zgodę jej właściciela . Jeżeli nie jesteś jedynym właścicielem nieruchomości do wniosku należy załączyć zgodę pozostałych współwłaścicieli,
- Dokumenty złóż w Urzędzie Gminy w Brudzeniu Dużym na terenie której usytuowane są przedmiotowe drzewa/krzewy lub wyślij pocztą,
- Zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, w trakcie którego dokonana zostanie wizja lokalna, o czym zostaniesz poinformowany drogą pisemną,
- Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy. (W przypadku uzupełnień braków we wniosku termin może ulec wydłużeniu),
- Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub możesz odebrać ją osobiście w Urzędzie Gminy,
Wymagane dokumenty:
Wniosek posiadacza nieruchomości, o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, zawierający:
1) imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
2) oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (z podaniem numeru Księgi Wieczystej przy własności, współwłasności, użytkowaniu wieczystym, współużytkowaniu wieczystym lub innego dokumentu w pozostałych przypadkach- dzierżawa, najem itp.)
albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
3) zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu przez spółdzielnię mieszkaniową informacji, o zamiarze złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu;
4) nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
5) obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
- posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
- nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
6) wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
7) miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
8) rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
9) projekt planu:
- nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy lub
- przesadzenia drzewa lub krzewu, jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
10) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
11) zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające stosownym zakazom dotyczącym ich niszczenia, jeżeli zostało wydane.
Opłaty:
· Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł.
· Ustalone decyzją stawki opłat pobieranych za usuwanie drzew i krzewów określa:
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r. nr 228, poz. 2306 ze zm.)
- Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2014 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2015 (M.P.2014.958 z dnia 29 października 2014 r.).
Miejsce złożenia i odbioru:
MIEJSCE ZŁOŻENIA:
- Urząd Gminy właściwy ze względu na położenie nieruchomości, na której rosną drzewa lub krzewy,
ul. Toruńska 2 09-414 Brudzeń,
- za pośrednictwem operatora pocztowego.
MIEJSCE ODBIORU:
- osobiście w Urzędzie Gminy – po zadeklarowaniu na wniosku chęci odbioru osobistego,
- za pośrednictwem poczty.
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Gminy w Brudzeniu Dużym; Referat Środowiska i Rolnictwa, pok.5.
Termin odpowiedzi:
1. Do 1 miesiąca.
2. Do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Załączniki do pobrania
zgłoszenie: Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub drzew
2. oświadczenie o tytule prawnym władania nieruchomością.
3. zgłoszenie
Zezwolenie na hodowlę psa rasowego
..................., dnia .......................
/ nazwisko i imię/
.................................................
/ adres zamieszkania /
.................................................
Wójt ...................
WNIOSEK
Proszę o wydanie zezwolenia na utrzymywanie psa rasy .....
........................................................................................
...............................................
/ podpis wnioskodawcy /
Informacje o posiadanym psie;
1.Pochodzenie psa...........................................................................
2.Rasa ...........................................................................................
3.Wiek ............................................................................................
4.Płeć ..............................................................................................
5.Sposób oznakowania .....................................................................
6.Miejsce i warunki w jakich wnioskodawca zamierza utrzymywać psa
....................................................................................................
....................................................................................................
Oświadczenie
Oświadczam, że miejsce i warunki utrzymywania psa zapewniają pełne bezpieczeństwo dla ludzi.
..........................................
/podpis wnioskodawcy/
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2022-09-22 14:33:40
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-16 13:01:38
- Liczba odsłon: 1160
- Historia dokumentu: