Zobacz podgałęzie
Referat Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska
1. Gospodarowanie mieniem komunalnym.
2. Komunalizacja mienia - kompletowanie dokumentacji do wydania decyzji
przez Wojewodę.
3. Gospodarowanie nieruchomościami mienia komunalnego,
1) przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości,
2) przygotowywanie dokumentacji do oddania w użytkowanie wieczyste,
3) przygotowywanie dokumentacji do oddania gruntów w trwały zarząd,
4) naliczanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
5) przygotowywanie przetargów
6) prowadzenie urządzeń księgowych dotyczących opłat użytkowania wieczystego.
4. Podziały nieruchomości - wydawanie decyzji zatwierdzających projekt podziału.
5. Przygotowywanie zaświadczeń o prawie pierwokupu.
6. Wydzierżawianie gruntów mienia komunalnego.
1) przygotowywanie umów dzierżawnych,
2) prowadzenie urządzeń księgowych dotyczących opłat.
7. Sprzedaż budynków i lokali stanowiących własność mienia komunalnego.
8. Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.
9. Realizacja zadań zleconych na podstawie upoważnienia AWRSP do sprzedaży i wydzierżawiania gruntów:
1) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej sprzedaży gruntów AWRSP
w drodze przetargów i prawa pierwokupu,
2) zawieranie umów dzierżawnych (przetargi na dzierżawę gruntów, naliczania czynszów, naliczania należności).
10. Z zakresu produkcji zwierzęcej:
1) wydawanie zezwoleń na rozpłodniki,
2) nadzór nad punktami kopulacyjnymi na terenie gminy,
3) przegląd punktów kopulacyjnych,
4) opiniowanie wniosków rolników występujących o ulgi inwestycyjne,
5) przeprowadzanie spisów kwartalnych w wylosowanych gospodarstwach rolnych.
11. Z zakresu produkcji roślinnej i ochrony roślin:
1) organizowanie szkoleń dla rolników i posiadaczy opryskiwaczy,
2) przeprowadzanie szacunków plonów roślin i upraw ogrodniczych,
3) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej z wykonania zadań ochrony roślin,
4) współpraca z urzędem statystycznym.
12. Z zakresu leśnictwa:
1) sporządzanie i opiniowanie wniosków na zalesienia gruntów,
2) sporządzanie sprawozdawczości związanej z leśnictwem i zalesianiem,
3) prowadzenie spraw związanych z gospodarką łowiecką,
4) ochrona i realizacja zadrzewień i zalesień,
5) realizacja "Krajowego Programu Zwiększania Lesistości".
13. Z zakresu ochrony środowiska naturalnego:
Realizacja ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska naturalnego
i ustawy o odpadach:
1) prowadzenie kontroli w zakładach pod kątem
- odprowadzania ścieków,
- poboru wód,
- ochrony powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniami,
- zmniejszenia poziomu hałasu,
- utrzymania czystości i porządku,
- składowania i usuwania odpadów.
2) prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych podlegających obowiązkowi wnoszenia opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska
3) prowadzenie kontroli w posesjach osób fizycznych po linii :
- szczelności szamb,
- wywozu odpadów komunalnych,
- czystości i porządku.
4) kompletowanie dokumentów do pozwoleń wodno-prawnych, do poboru wód
i odprowadzania wód popłucznych,
5) udział w posiedzeniach komisji oceny oddziaływania na środowisko,
6) ochrona zieleni:
- prowadzenie kontroli stanu drzew przeznaczonych do wycinki,
- wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
- współpraca z organizacją Ligi Ochrony Przyrody.
7) naliczanie kwartalnych opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska i sprawozdawczość,
8) gospodarka środkami GFOŚ i sprawozdawczość,
9) sprawy rybactwa - pośredniczenie w zakresie odnowy narybku,
10) współpraca z Zarządem Parków Krajobrazowych, Państwową Służbą Zabytków, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
11) wydawanie pozwoleń przewoźnikom na wywóz odpadów.
14. Zaopatrzenie wsi w wodę:
1) kompletowanie dokumentacji technicznej na budowę sieci wodociągowej i studni głębinowych:
- przygotowywanie materiałów do przetargów, zawieranie umów i współpraca
z wykonawcami robót,
- współpraca z Wojewódzkim Zarządem Inwestycji i Urządzeń Wodnych
w zakresie wykonawstwa inwestycji wodnych i dotowania ,
- nadzór nad eksploatacją urządzeń wodnych na terenie gminy i współpraca z
dzierżawcą
- wydawanie zezwoleń na przyłącza do sieci wodociągowej,
2) udział w posiedzeniach ZUD
15. Prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem przed powodzią i usuwaniem jej ewentualnych skutków.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2021-10-20 14:04:29
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-20 14:05:04
- Liczba odsłon: 1620
- Historia dokumentu: