Wniosek możesz wypełnić on-line przy użyciu kreatora który podpowie i poprowadzi cię „krok po kroku” przez procedurę lub klasycznie przy użyciu formularza wniosku CEIDG-1.
Zobacz jak wygląda kreator wniosku CEIDG-1
Zobacz jak wygląda formularz wniosku CEIDG-1
Od 1 lipca do końca 2011 roku będzie trwało przenoszenie danych z ewidencji gminnych do CEIDG o funkcjonujących przedsiębiorcach (aktywni i zawieszeni). Z dniem przeniesienia do CEIDG wpisu, wójt, burmistrz albo prezydent miasta przestaje być organem ewidencyjnym dla przedsiębiorcy, którego wpis przeniesiono. Do dnia 31 grudnia 2011 r., w zakresie wpisów nieprzeniesionych do CEIDG, wójt, burmistrz albo prezydent miasta pozostaje organem ewidencyjnym i rejestruje zmiany we wpisach.
Sprawdź czy twoja gmina korzysta już z CEIDG i zobacz czy twój wpis został już przeniesiony do CEIDG.
Przejdź do wyszukiwania przedsiębiorców
Podstawą do złożenia wniosku w CEIDG jest identyfikacja tożsamości osoby której wniosek dotyczy oraz podpisanie wniosku.
Jeżeli składasz wniosek w urzędzie gminy, twoja tożsamość zostanie sprawdzona na podstawie dokumentu tożsamości. Przed udaniem się do gminy możesz jednak wypełnić wniosek on-line bez logowania i wydrukować go lub zapamiętać jego numer. W ten sposób urzędnik szybciej odnajdzie twój wniosek w systemie i sprawdzi twoje dane. Przed udaniem się do urzędu upewnij się czy twoja gmina korzysta już z CEIDG.
Przejdź do składania wniosku
Jeśli
wniosek o wpis do CEIDG będzie niepoprawny to gdy został złożony
on-line - system CEIDG poinformuje niezwłocznie o niepoprawności wniosku
na podany adres email, a gdy został złożony w urzędzie gminy - organ
gminy wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni
roboczych.
Jeżeli składasz wniosek on-line możesz to zrobić za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego i w ten sposób zalogować się do systemu CEIDG. Przed pierwszym logowaniem musisz założyć konto przechowujące twoje podstawowe dane, co przyśpiesza proces obsługi.
Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna możesz wybrać jeden z trybów postępowania:
- Zalogowanie* się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie.
- Zalogowanie* się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
- Bez logowania się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
- Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
- Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
* Przy pierwszym logowaniu należy założyć konto i aktywować je po otrzymaniu potwierdzenia mailowego
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kowalska Jadwiga
- Data udostępnienia w BIP: 2004-09-10 10:17:26
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-03-15 09:41:02
- Liczba odsłon: 2052
- Historia dokumentu: