Brudzeń Duży, dn.18.04.2023 r.
INFORMACJA
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym
działając na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2023 poz. 165).
ogłasza:
otwarty konkurs ofert – zadanie dofinansowywane przez
Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w zakresie profilaktyki alkoholowej, przeciwdziałania narkomanii oraz przeciwdziałania uzależnieniem behawioralnym na 2023 rok pod nazwą: „Liderzy Zdrowia 2023”
Celem projektu „Liderzy Zdrowia 2023” jest prowadzenie oddziaływań i/lub realizacji programów, działań z zakresu promocji zdrowia i aktywności fizycznej, z wykorzystaniem strategii profilaktycznych, skierowanych w szczególności do dzieci i młodzieży oraz rodziców jak również do społeczności lokalnej ze środowisk zagrożonych problemem uzależnień oraz grup/osób prezentujących zachowania problemowe/ryzykowne.
W konkursie mogą brać udział:
Organizacje pozarządowe, Stowarzyszenia, Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne itp. istniejące i działające na terenie gm. Brudzeń Duży.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań:
Na realizację zadań Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym przeznaczyła kwotę: 26 000,00 zł.
Termin i warunki składania wniosków:
1. Termin składania ofert: od dnia ogłoszenia do dn. 10 maja 2023 roku do godz. 15.00.
2. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Maksymalne dofinansowanie do 1 200 zł brutto.
3. Oferent powinien ująć w projekcie minimum jedno zadanie wynikające z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii (wskazane we wniosku), dodatkowo może ująć jedno z niżej wymienionych zadań lub inne o podobnej tematyce:
- przeprowadzenie rozgrywek sportowych, rajdów, festynów prorodzinnych,
- prowadzenie zajęć umuzykalniających dla dzieci z terenu gminy Brudzeń Duży,
- prowadzenie warsztatów, pozalekcyjnych zajęć sportowych, edukacyjnych, krajoznawczych, kulturalnych.
4. Oferta powinna zawierać:
Kompletnie i prawidłowo wypełniony wniosek (wzór w załączeniu), w którym znajdują się informację nt:
- nazwa projektu,
- nazwa podmiotu składającego projekt,
- dane osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu oraz dane osób odpowiedzialnych za realizację projektu,
- szczegółowy opis projektu,
- określenie odbiorców,
- miejsce realizacji,
- sposób realizacji,
- wskazanie zadania do realizacji wynikającego z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii,
- efekt społeczny projektu,
- termin rozpoczęcia i zakończenia projektu,
- określenie kosztów projektu,
- dodatkowe informacje, które mogą mieć wpływ na ocenę oferty: partnerzy przy realizacji zadania, dotychczasowe doświadczenie w realizacji tego typu zadań, możliwość kontynuowania programu po zakończeniu umowy, wykorzystanie materiałów i pomocy do realizacji innych zadań w przyszłości, wkład społeczności lokalnej w realizacji zadania, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych zapewniających realizacje zadania, inne informacje uznane, jako istotne,
- załączniki, (jeśli występują),
- oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta oraz opatrzona pieczęcią firmową.
Oferty należy składać w sposób uniemożliwiający dekompletację dokumentów (w zaklejonej kopercie) z dopiskiem „GKRPA – Liderzy Zdrowia 2023 – oferta konkursowa” w Urzędzie Gminy w Brudzeniu Dużym przy ul Toruńskiej 2 w sekretariacie lub przesłać pocztą na w/w adres. O terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.
Wybór ofert nastąpi w terminie: do dn. 12 maja 2023 roku.
Warunki przyznania dofinansowania:
1. Dofinansowanie na realizację zadań otrzymują podmioty, które złożyły kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek oraz zostaną wybrane w niniejszym postępowaniu konkursowym.
2. Dofinansowanie jest przeznaczone na realizację zadań, w ramach profilaktyki uzależnień.
3. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania dofinansowania, o które występuje oferent.
4. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania środków w wysokości, o jaką występuje oferent.
5. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone według obowiązującego w dniu składania wzoru oferty, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym, zgodne z tematyką konkursu.
6. Przyznane dofinansowanie może być przeznaczone wyłącznie na realizację merytorycznych zadań zawartych w ofercie. Środki finansowe nie mogą być przeznaczone na opłacenie kosztów stałych działalności oferenta realizującego zadanie, zakupy inwestycyjne i roboty remontowe, zakup środków trwałych oraz na pokrycie wierzytelności i zobowiązań powstałych przed datą ogłoszenia o wynikach w/w konkursie.
7. Z budżetu GKRPA będą dofinansowane tylko zadania na rzecz społeczności lokalnej z terenu gm. Brudzeń Duży.
Termin i warunki realizacji zadań:
1. Dofinansowanie zadań przez GKRPA obejmuje realizację zadania i wykorzystanie środków przyznanych na ten cel w okresie od dnia 12 maja 2023 r. do dnia 31 października 2023 r.
2. Zadania winny być realizowane z należytą starannością, zgodnie z zapisami konkursu oraz z obowiązującymi standardami i przepisami.
3. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem, przez osoby uczestniczące, zgody na przetwarzanie przez organizatora danych osobowych na potrzeby konkursu, ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
Oceny wniosków dokona komisja konkursowa składająca się z członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym.
Ocenie podlegać będzie:
1. Zakres rzeczowy zadania.
2.Zgodność z tematem konkursu.
3. Rodzaj i celowość planowanych kosztów, w tym wielkość i celowość wnioskowanej dotacji.
4. Możliwość realizacji zadania przez podmiot składający ofertę.
5. Spójność zakresu rzeczowego zadania z warunkami ogłoszenia.
Decyzja o wynikach konkursu ofert zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.brudzen.pl oraz na BIP z zakładce GKRPA, niezwłocznie po przyjęciu protokołu z posiedzenia, na którym zostaną ogłoszone wyniki konkursu.
Protokół GKRPA w sprawie wyboru ofert jest podstawą do udzielenia dotacji Oferentowi, którego oferta została wybrana do realizacji zadania.
Rozliczenie dotacji
Dokumenty księgowe tj. faktury i rachunku na wydatkowane cele projektu należy złożyć niezwłocznie po ich wystawieniu (nie później niż 5 dni po dacie wystawienia faktury) do Sekretariatu Urzędu Gminy Brudzeń Duży w zaklejonej kopercie z dopiskiem GKRPA – konkurs rozliczenie.
Faktury, rachunki winny być wystawione z terminem płatności min. 7 dni, płatne przelewem, odbiorcą i płatnikiem faktury jest:
Gmina Brudzeń Duży
ul. Toruńska 2
09-414 Brudzeń Duży
NIP: 774-318-87-37
Jeśli to możliwe, projekt została rozliczony i zakończony, w/w dokumenty księgowe winny być złożone razem ze sprawozdaniem, które jest niezbędne do końcowego rozliczenia projektu.
Warunkiem koniecznym po wydatkowaniu otrzymanej dotacji jest złożenie sprawozdania z realizacji Projektu, w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji projektu na druku sprawozdania (wzór w załączeniu) do Sekretariatu Urzędu Gminy Brudzeń Duży w zaklejonej kopercie z dopiskiem GKRPA – konkurs sprawozdanie. W sprawozdaniu należy wskazać:
- nazwę projektu,
- cel projektu,
- działania, którymi objęty był projekt,
- efekty i rezultaty realizacji projektu,
- koszty projektu,
- datę i podpisy osób reprezentujących oferenta..
Odrzuceniu podlegają oferty:
1. Złożone po terminie.
2. Niekompletne.
3. Dotyczące zadań niezwiązanych z profilaktyką uzależnień alkoholowych.
4. Złożone przez podmioty nieuprawnione, zgodnie z niniejszym ogłoszeniem.
5. Niedotyczące pod względem merytorycznym zadań wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.
Informacje uzupełniające:
Wzory dokumentów (wniosku i sprawozdania) oraz dodatkowe informacje na temat konkursu można uzyskać w Urzędzie Gminy Brudzeń Duży u Pani Marii Maraszek – sekretarza GKRPA oraz Pana Witolda Rogowieckiego – członka GKRPA.
Pliki do pobrania:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Maraszek Maria
- Data udostępnienia w BIP: 2022-12-06 14:18:40
- Informacja zaktualizowana przez: Maraszek Maria
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-04-19 15:20:07
- Liczba odsłon: 896
- Historia dokumentu: