W przetargu nieograniczonym RGR.ZP.271.6.2011 dot. „Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja gminnej sieci kanalizacji w zakresie zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie miejscowości Siecień, gmina Brudzeń Duży” zamawiający działając  zgodnie z art. 93 ust 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych unieważnia postępowanie o udzieleniu zamówienia. 

 

            Z uwagi, że jedyna złożona oferta nie zawierała ceny i podlega odrzuceniu. Przetarg podlega unieważnieniu, ponieważ nie można wybrać oferenta, z którym zawrze się prawnie skuteczną umowę.

 

Kierownik zamawiającego

/-/ Andrzej Dwojnych


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brudzeń Duży, dnia 20.09.2011r.

Zmiana nr 1 do SIWZ

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający – Gmina Brudzeń Duży dokonała zmiany treści SIWZ w Rozdział I pkt.1 Informacje ogólne : Zadania Wykonawcy poprzez dodanie ppkt. r) „Dbanie o powierzone mienie w szczególności przed kradzieżą, dewastacją, uszkodzeniem, zniszczeniem, degradacją lub inną formą niewłaściwego zarządu.” oraz w załączniku nr 7 „UMOWA – PROJEKT” poprzez dopisanie w §1 dodatkowego obowiązku Wykonawcy tj. „pkt. 18. Dbanie o powierzone mienie w szczególności przed kradzieżą, dewastacją, uszkodzeniem, zniszczeniem, degradacją lub inną formą niewłaściwego zarządu.”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brudzeń Duży, dnia 19.09.2011r.

RGR.ZP.271.6.2011

Wykonawcy

Dotyczy: Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja gminnej sieci kanalizacyjnej w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie miejscowości Siecień, gmina Brudzeń Duży.

 

Zamawiający – Gmina Brudzeń Duży zgodnie z art. 38 ust.1 pkt. 3) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U.z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami) poniżej zamieszcza zapytania dotyczące Specyfikacji istotnych warunków zamówienia , które wpłynęły dla przedmiotowego postępowania wraz z odpowiedziami.

 

1.       Zapisany tytuł to „administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja gminnej sieci kanalizacyjnej w zakresie zbiorowego odprowadzenia ścieków.” Czy dotyczy  to również oczyszczalni ścieków.

Tak. Przedmiot zamówienia obejmuje również administrowanie, bieżące utrzymanie i eksploatację oczyszczalni ścieków.

2.       Czy ścieki oczyszczone z terenu oczyszczalni w m. Siecień będą odprowadzane do rzeki Wisły. Jaka jest długość kanału lub rowu otwartego i czy lokalizacja ma miejsce na terenach nie będących własnością Gminy Brudzeń Duży. Czy Gmina ma tytuł prawny do władania gruntem zajętym pod urządzenia przesyłowe tj. wymieniony kanał lub rów. Czy eksploatacja kanału lub rowu otwartego, jak i wlotu do rzeki Wisły należeć będzie do prowadzącego eksploatacje z jednoczesnym płaceniem należności w przypadku naliczenia opłat przez administratora rzeki, jak i właściciela terenu na którym zabudowano urządzenia przesyłowe.

Ścieki oczyszczone będą odprowadzane kolektorem do rowu (cieku naturalnego) uchodzącego do rzeki Wisły. Długość otwartego rowu wynosi 2,320km i stanowi on własność prywatną. Do zadań eksploatującego zgodnie z pozwoleniem wodnoprawnym należy konserwacja wylotu ścieków do rowu (cieku naturalnego) i tegoż rowu na odcinku 116mb.

3.       Czy Gmina posiada tytuł prawny do władania gruntem zajętym pod urządzenia przesyłowe tj. kanały i urządzenia sieci kanalizacyjnej, zlokalizowanej na terenach będących własnością osób prywatnych. Kto poniesie koszty na rzecz właścicieli w przypadku roszczenia należności za umieszczenie na ich terenie urządzenia przesyłowego ścieków.

Gmina nie posiada tytuł prawnego do władania gruntem zajętym pod urządzenia przesyłowe tj. kanały i urządzenia sieci kanalizacyjnej, zlokalizowanej na terenach będących własnością osób prywatnych. Ewentualne koszty roszczeń właścicieli za umieszczenie na ich terenie urządzenia przesyłowego ścieków należą do właściciela sieci.

4.       Do kogo będzie należeć naliczanie amortyzacji, jeśli do Gminy Brudzeń Duży. To podmiot eksploatujący będzie prowadził obsługę, a nie eksploatacje mienia komunalnego związanego ze zbiorowym odprowadzeniem ścieków. Jakie jest stanowisko Gminy w tej sprawie.

 Odpisy amortyzacyjne od urządzeń i obiektów naliczał będzie właściciel – Gmina Brudzeń Duży

5.       Wobec powyższego zapisu prosimy o wyjaśnienie, kto poniesie koszty zapłaty podatku od nieruchomości i podatku gruntowego na rzecz Gminy Brudzeń Duży.

Budynki lub ich części, grunty i budowle służące do odprowadzania i oczyszczania ścieków są zwolnione z podatku od nieruchomości.

6.       Czy Gmina Brudzeń Duży przewiduje konieczność ubezpieczenia mienia komunalnego dotyczącego gospodarki ściekowej, ścieków sanitarnych-bytowych. Jeśli tak, to do kogo należeć będzie  obowiązek  ubezpieczenia majątku Gminy Brudzeń Duży.

Gmina przewiduje ubezpieczenie obiektu i nieruchomości od zdarzeń losowych typu: siła wyższa, kradzież  natomiast Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na osobach i                          mieniu z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej – pkt.III.5 SIWZ

7.       Czy podmiot eksploatujący oczyszczalnie ścieków i sieć kanalizacyjną to przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zgodnie z zapisem ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu i odprowadzeniu ścieków wg, której ma się odbywać eksploatacja w tzw. ruchu ciągłym, i zezwolenia wydanego przez Wójta Gminy. Jeśli tak, to czy dopuszcza się zabezpieczenie eksploatacji przez pracowników obcego podmiotu lub osoby fizycznej nie mającej zezwolenia na prowadzenia działalności gospodarczej związanej z dostawą wody i odprowadzeniem ścieków, jak i zezwolenia wydanego przez Wójta Gminy.

Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu i odprowadzeniu ścieków jak też z pkt.III3.1 SIWZ obowiązkiem Wykonawcy jest posiadanie zezwolenia na wykonanie zadania.

8.       Czy za osoby zdolne do realizacji zamówienia należy uznać osoby, które posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe w branży budowlanej, wodociągowo-kanalizacyjnej i elektrycznej.

Tak. W takim zakresie jak wymaga tego SIWZ

9.       Czy osoba kierująca eksploatacją oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej musi posiadać uprawnienia do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej , co wiąże się z samodzielną oceną stanu technicznego eksploatowanego mienia komunalnego w branży budowlanej i wod.-kan. W przypadku ruchu ciągłego, ma to być pracownik, co wiąże się z umową o pracę i czy będzie uznawana realizacja tego zadania poprzez powierzenie tego zadania innej osobie nie będącej pracownikiem przedsiębiorstwa lub poprzez zlecenie obcemu podmiotowi.

Zgodnie z SIWZ wymagamy takich uprawnień, jakich w danej sytuacji wymagają przepisy prawa. Jeżeli Wykonawca chce mieć kierownika sprawującego kontrolę techniczną utrzymania obiektu to zgodnie z art.12 Prawa budowlanego osoba taka powinna posiadać uprawnienia do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej.

10.   Osoba kierująca pracą oczyszczalni ścieków w Siecieniu zobowiązana prawem do posiadania uprawnień do eksploatacji i dozoru urządzeń, instalacji elektrycznych o napięciu do 1KV i obsługi będącego na wyposażeniu oczyszczalni agregatu prądotwórczego wg. dokumentacji 80KW, z uwagi na ruch ciągły, czy musi być pracownikiem przedsiębiorstwa,  i być w jego stałej dyspozycji.

Osoba kierująca pracą oczyszczalni ścieków musi posiadać stosowne uprawnienia do eksploatacji i dozoru urządzeń, instalacji elektrycznych o napięciu do 1KV i obsługi będącego na wyposażeniu oczyszczalni agregatu prądotwórczego wg. dokumentacji 80KW.

11.   Czy trzy osoby posiadające wymagane uprawnienia eksploatacyjne instalacji elektrycznej do 1KW i obsługi agregatu prądotwórczego 80KW zatrudnione przez przedsiębiorstwo na bazie umowy o pracę w celu zapewnienia ciągłej pracy oczyszczalni, będące z tego tytułu w stałej dyspozycji przedsiębiorstwa, zostaną uznane przez Gminę jako zespół spełniający wymagania wynikające z ruchu ciągłego.  

Tak

12.   Wydając warunki techniczne przyłączenia do sieci kanalizacyjnej jak i udział w odbiorach, prawo nakłada posiadanie samodzielnej funkcji technicznej w danej branży. Czy takie prace musi wykonać przedsiębiorstwo poprzez swojego pracownika. Czy może być to obca uprawniona osoba indywidualna, lub  obcy uprawniony podmiot gospodarczy.

Zasady, na jakich Wykonawca stworzy koncepcję administrowania i wykonania zadania należą do Wykonawcy.

Może być to obca uprawniona osoba indywidualna, lub  obcy uprawniony podmiot gospodarczy.

13.   Taryfa zobowiązuje do prowadzenia kartoteki kosztów eksploatacji przez osobę posiadającą certyfikat Ministerstwa Finansów, na bazie uzasadnionych kosztów. Czy w wyniku prawidłowo opracowanej taryfy ustalającej cenę 1m3 dostarczonych ścieków, w przypadku podpisania umowy na realizacje zadania, przedsiębiorstwo będzie mogło stosować tą cenę w drugim dniu dostawy ścieków.

Taryfa zgodnie z art.24 ustawy o zaopatrzeniu w wodę i odprowadzeniu ścieków podlega zatwierdzeniu przez Radę Gminy, stąd nie można jej stosować od drugiego dnia po podpisaniu umowy.

14.   Czy dokumentacja techniczna oczyszczalni ścieków w treści opisowej określa i zobowiązuje podmiot eksploatacyjny do wykazu stanowisk dwuosobowej obsługi, szczególnie w porze nocnej.

Nie.

15.   Czy oczyszczalnia jest wyposażona w wymagane instrukcje eksploatacyjne wymagane paragrafem 18  obowiązującego Rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na oczyszczalni.

Nie. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcy.

16.   Czy oczyszczalnia jest wyposażona w sprzęt ratunkowy i gaśniczy .

Nie. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcy.

17.   Czy oczyszczalnia jest wyposażona w aparaty powietrzne i linki asekuracyjne.

Nie. Obowiązek ten spoczywa na Wykonawcy.

18.   Czy pomieszczenie socjalne na terenie oczyszczalni ścieków dla pracowników oczyszczalni, może spełniać również  funkcję pomieszczenia socjalnego dla pracowników sieci kanalizacji sanitarnej.

Nie.

19.   Obowiązujące Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji, remontach i konserwacji w paragrafie 10 nakłada obowiązek pracy brygady czteroosobowej na sieci kanalizacyjnej. Z uwagi na ruch ciągły, czy obowiązkiem podmiotu jest realizacja tego zapisu, poprzez swoich pracowników, czy również może być to  obcy podmiot.

Zasady pracy ustala Wykonawca. Do niego należy przestrzeganie przepisów BHP, a czy w tym zakresie będzie korzystał z podmiotów obcych (art.26 ust.2b ustawy Prawo zamówień publicznych) to wybór wykonawcy.

20.   Czy gwarant tj. wykonawca budowy oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej będzie uznawał eksploatacje poprzez uprawnionych pracowników przedsiębiorstwa eksploatującego. Czy również uzna realizacje zadania poprzez zlecenie obcemu podmiotowi. Chodzi o realizacje gwarancji w przypadku stwierdzenia konieczności naprawy w ramach gwarancji.

Gwarancję należy wykonywać zgodnie z dokumentem gwarancyjnym na obcy podmiot. Jeżeli dokument gwarancyjny będzie wymagał specjalistycznego serwisu to taki wymóg musi być  zachowany.

21.   Do kogo będzie należało egzekwowanie napraw gwarancyjnych od wykonawców budowy oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej tj. Gminy, czy prowadzącego eksploatacje w imieniu Gminy.

Zgodnie z zobowiązaniami Wykonawcy określonymi w SIWZ do Wykonawcy należy bieżące utrzymanie oczyszczalni i sieci kanalizacyjnej, stąd naprawy gwarancyjne winien zgłaszać Wykonawca.

22.   Czy w ramach administrowania, bieżącego utrzymania, eksploatacji gminnej sieci kanalizacyjnej na terenie miejscowości Siecień, do podmiotu realizującego to zadanie należeć będą zadania inwestycyjne i remontowe.

Zadania inwestycyjne i remontowe należą do Gminy za wyjątkiem napraw bieżących, dokonywaniem przeglądów i usuwania awarii.

23.   Czy zostanie uznany okres eksploatacji trzy letni oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacyjnej przez  podmiot gospodarczy na bazie zatrudnionych pracowników nie mających wymaganych prawem kwalifikacji zawodowych, a do tego zadania wykorzystywano pracowników  obcego podmiotu.

Nie .

24.   Czy sprzęt tj. koparko-ładowarka i samochód dostawczy, to naprawdę minimalny sprzęt do eksploatacji sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków. Czy przedsiębiorstwo eksploatujące ma obowiązek spełnić wymagania obowiązującego Rozporządzenia, w przypadku, odległości realizacji prac eksploatacyjnych powyżej 500mb. i pogotowia wodociągowego. Jeśli tak, to w tym przypadku musi posiadać samochód dostawczy wraz z możliwością przewozu czterech osób, oraz tzw. schroniska. Czy Gmina stoi na takim samym stanowisku.

Przedsiębiorstwo eksploatujące ma obowiązek spełnić wymagania obowiązującego Rozporządzenia.

25.   W którym miejscu jest granica przyłącza elektrycznego i który odcinek przyłącza elektrycznego należy do podmiotu eksploatującego oczyszczalnie ścieków i przepompowni.

Rozwiązanie tego zagadnienia należy do podmiotu prowadzącego eksploatację.

26.   Jaka jest obecna taryfa dostawy energii elektrycznej dla oczyszczalni i przepompowni i kto zawiera umowę na dostawę energii elektrycznej z zakładem energetycznym w przypadku prowadzonej eksploatacji zarówno oczyszczalni jak i przepompowni.

Umowę na dostawę energii zawiera  Podmiot eksploatujący .

27.   Z podanych informacji wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia wynika miesięczne zużycie energii elektrycznej przez oczyszczalnie i przepompownie ścieków średnio  na około 4500 KWh/mc, co skutkuje w chwili obecnej opłatą należności na kwotę około 3250,00zł miesięcznie. Natomiast wyliczona przewidywana sprzedaż ścieków na bazie obecnie pobieranej ilości wody, przez przyszłych dostawców ścieków na dzień 08.09.2011 wynosi około 500m3. Przyjmując do wyliczeń wymienioną ilość miesięcznej dostawy ścieków bytowych, szacunkowy miesięczny dochód na bazie obecnie obowiązujących cen na terenie Gminy Brudzeń Duży ,to kwota w wysokości około 1450,00zł. Czy Gmina przewiduje dopłatę na rzecz podmiotu eksploatującego, do ceny 1m3 ścieków bytowych.

Gmina nie planuje dopłaty do 1 m3 ścieków bytowych.

28.   Brak kanalizacji deszczowej spowoduje wpływ wody roztopowo-opadowej do kanalizacji sanitarnej. Z jakiej powierzchni będzie to miało miejsce.

Do kanalizacji sanitarnej będą wpływały wody roztopowo-opadowe z powierzchni ok. 30 000m2.

29.   Czy na przykanalikach w obecnej chwili, zabudowano urządzenia pomiarowe wskazujące ilość dostarczonych ścieków. Jeśli tak, to prosimy o podanie ilości.

Na przykanalikach nie zamontowano urządzeń pomiarowych wskazujących ilość dostarczonych ścieków.

30.   Obecna przepompownia ścieków jest zlokalizowana blisko „ oczka wodnego”.  Jakie rozwiązanie w przypadku braku dostawy energii elektrycznej dla przepompowni ścieków przewidział projektant I kto poniesie konsekwencje w przypadku braku energii elektrycznej ,a tym samym wstrzymaniu pracy przepompowni.

Dokumentacja projektowa nie przewiduje takich rozwiązań. Rozwiązanie powyższego należy do Wykonawcy.

31.   Prosimy o wskazanie miejsca i odległości wywożenia składowanego na terenie oczyszczalni odwodnionego osadu nadmiernego. Czy realizacja tego zadania to obowiązek podmiotu prowadzącego eksploatację.

Zadanie to realizowane będzie przy udziale Gminy.

32.   Czy droga dojazdowa do oczyszczalni stanowi wyłączny dojazd do oczyszczalni i kto ponosić będzie koszty związane z utrzymaniem drogi dojazdowej do oczyszczalni i koszty odśnieżania.

Droga dojazdowa jest drogą gminną i jej utrzymanie będzie należało do Zamawiającego.

33.   Czy prowadzący eksploatacje jest zwolniony od odpowiedzialności w przypadku kradzieży i dewastacji mienia na terenie oczyszczalni jak i sieci kanalizacyjnej.

Zarówno administrowanie jak i zarządzanie obiektem i to przez 24 h wiąże się z koniecznością zachowania właściwego dozoru administratora. Wykonawca nie będzie zwolniony z odpowiedzialności za dewastację i kradzież.

34.   Czy eksploatacja przyłączy kanalizacji sanitarnej ma się odbywać zgodnie z obowiązującą ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków.

Tak.

35.   Czy oczyszczalnia ścieków zgodnie z dokumentacją techniczną ma zadanie oczyszczania ścieków bytowych, przemysłowych, pozostałych. Czy tylko bytowych.

Oczyszczalnia ścieków zaprojektowana jest tylko dla ścieków bytowych.

36.   Dokumentacja techniczna oczyszczalni przewiduje przyjmowanie 10% ilość ścieków dowiezionych w stosunku do oczyszczanych dostarczonych kanałem sanitarnym. Czy Gmina przewiduje przyjmowanie ścieków tylko bytowych, z terenu m. Siecień, czy z całej Gminy. Jeśli tak, to w jakich dniach i godzinach tygodnia.

Zasady przyjmowania ścieków dowożonych ustali wykonawca.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brudzeń Duży: Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja gminnej sieci kanalizacyjnej w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie miejscowości Siecień, gmina Brudzeń Duży
Numer ogłoszenia: 238133 - 2011; data zamieszczenia: 06.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , Brudzeń Duży 1, 09-414 Brudzeń Duży, woj. mazowieckie, tel. 024 2604013, faks 024 2604023.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja gminnej sieci kanalizacyjnej w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie miejscowości Siecień, gmina Brudzeń Duży.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Administrowanie, bieżące utrzymanie, eksploatacja oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacji sanitarnej, przepompowni i wylotu wraz z odpływem zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie dla tego typu obiektów i obowiązującą instrukcją obsługi.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.48.00.00-5, 90.48.10.00-2, 90.41.00.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

§  Zezwolenie lub promesę zezwolenia na prowadzenie zbiorowego odprowadzania ścieków wydaną przez Wójta Gminy Brudzeń Duży,

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

§  w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, eksploatował/eksploatuje biologiczną oczyszczalnią ścieków z systemem kanalizacji sanitarnej o przepustowości min. 60 m3/d lub kierował praca takiej oczyszczalni.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

§  wykaz sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia: minimalne wymagania: koparko-ładowarka - szt. 1; samochód dostawczy - szt. 1;

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Ocena na podstawie dokumentów potwierdzających

II.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

posiada ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Polisa, że jest ubezpieczony na kwotę minimum 100.000,00 złotych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

§  koncesję, zezwolenie lub licencję

·         wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

·         wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·         opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbrudzenduzy.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Brudzeniu Dużym, ul. Toruńska 2, 09-414 Brudzeń.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.09.2011 godzina 11:30, miejsce: urząd Gminy w brudzeniu Dużym, ul. Toruńska 2, 09-414 Brudzeń.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 Siwz

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
  • Data udostępnienia w BIP: 2011-10-03
  • Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
  • Data ostatniej aktualizacji: 2011-10-03 13:47:30
  • Liczba odsłon: 1165
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4995244]

przewiń do góry