Wersja archiwalna 2016-01-07 09:52:19
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Brudzeń Duży: Dostawa oleju
opałowego do szkół w Gminie Brudzeń Duży i do Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym
Numer ogłoszenia: 3994 - 2016; data zamieszczenia: 07.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Brudzeń Duży , Toruńska 2, 09-414 Brudzeń Duży, woj. mazowieckie, tel. 24 2604081, faks 24 2604081.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.brudzen.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju opałowego do szkół w Gminie Brudzeń Duży i do Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Dostawa oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym, w ilościach: - ok. 30 000 litrów dla Szkoły Podstawowej w Siecieniu, - ok. 30 000 litrów dla Szkoły Podstawowej w Sikorzu, - ok. 40 000 litrów dla Gimnazjum w Brudzeniu Dużym. - ok.15 000litrów dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym. Ogółem szacunkowa wielkość zamówienia wynosi ok. 115 000 litrów i może ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb zamawiającego wynikających z warunków atmosferycznych..
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.51.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1.O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności posiadają aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi Urzędu Regulacji Energetyki, 2)posiadania wiedzy i doświadczenia, 3)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 4)sytuacji ekonomicznej i finansowej, 2.Wykonawca jest zobowiązany wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że: a)warunek określony w ust. 1.pkt1. musi spełniać jeden z Partnerów składający ofertę wspólną, b)warunek określony w ust. 2 musi spełniać każdy z Partnerów składających ofertę wspólną. 3.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w systemie -spełnia/nie spełnia-, na podstawie odpowiednich dokumentów.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena na podstawie złożonego oświadczenia.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena na podstawie złożonego oświadczenia.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena na podstawie złożonego oświadczenia.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena na podstawie złożonego oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynikało bezpośrednio z załączonych dokumentów. Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie .informacje dotyczące podwykonawców - załącznik Nr 4 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca nie przewiduje zatrudnienia podwykonawców wpisuje -nie dotyczy-.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbrudzenduzy.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Brudzeniu Dużym ul. Toruńska 2, 09-414
Brudzeń Duży.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2016 godzina 10:00, miejsce: Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Brudzeniu Dużym ul. Toruńska 2, 09-414 Brudzeń Duży(budynek Urzędu Gminy, pokój nr 7).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
O.III.341-2/01/16
„ Dostawa oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży
i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym”
PRZETARG NIEOGRANICZONY
o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych
na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
Zamawiający:
Gmina Brudzeń Duży
09-414 Brudzeń Duży
Spis treści:
Rozdział I - Nazwa i adres Zamawiającego.
Rozdział II - Tryb udzielenia zamówienia.
Ogólne informacje.
Rozdział III - Opis przedmiotu zamówienia.
Rozdział IV - Termin wykonania zamówienia.
Rozdział V - Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Rozdział VI - Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Rozdział VII - Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
Rozdział VIII - Wadium.
Rozdział IX - Termin związania ofertą.
Rozdział X - Opis sposobu przygotowania oferty.
Rozdział XI - Miejsce i terminy składania i otwarcia ofert.
Rozdział XII – Opis sposobu obliczenia ceny oferty.
Rozdział XIII - Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Rozdział XIV - Informacje o formalnościach dotyczących zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Rozdział XV - Wymagania dotyczące wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Rozdział XVI - Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy
w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Rozdział XVII - Postanowienia końcowe.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
ROZDZIAŁ I
NAZWA i ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Gmina Brudzeń Duży
Urząd Gminy Brudzeń Duży
09-414 Brudzeń Duży
REGON 000541730
NIP 774 – 19 – 77 - 329
Tel./fax (024) 260 42 81
e- mail.ug.brudzenduzybip.org.pl
godziny pracy: poniedziałki od 9.00 do 17.00 –tej pozostałe dni 7.30-15.30.
ROZDZIAŁ II
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Trybem udzielenia zamówienia jest przetarg nieograniczony, którego wartość wyrażona w złotych nie przekracza równowartości kwot określonych w przepisach wydanych na podstawi art.11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych(tekst jednolity -Dz.U. z 2013r., poz. 907 ze zm.).
INFORMACJE OGÓLNE
1.Zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz.U. z 2015r. poz. 2164 ze zm.) zwanej dalej ustawą Zamawiający – Gmina Brudzeń Duży zaprasza do składania ofert w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: Dostawa oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży
i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym
2.Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty.
3.Zamawiajacy nie dopuszcza możliwości złożenia ofert wariantowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert częściowych.
5.Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
6.W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie będzie żądał wniesienia wadium.
7.W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8.Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom.
9.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienia.
W przypadku, o którym mowa, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli oferta Wykonawców , o których mowa zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
10.Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia.
Nie ujawnia się informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione(zastrzeżenie należy dołączyć do oferty).
Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy - Prawo
zamówień publicznych.
ROZDZIAŁ III
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1.Przedmiotem zamówienia jest Dostawa oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym, w ilościach:
- ok. 30 000 litrów dla Szkoły Podstawowej w Siecieniu,
- ok. 30 000 litrów dla Szkoły Podstawowej w Sikorzu,
- ok. 40 000 litrów dla Gimnazjum w Brudzeniu Dużym.
- ok.15 000litrów dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym.
Ogółem szacunkowa wielkość zamówienia wynosi ok. 115 000 litrów i może ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb zamawiającego wynikających z warunków atmosferycznych.
Parametry lekkiego oleju opałowego:
1. Wartość opałowa: minimum 42,6 Mj/kg
2. Skład frakcyjny:
- do temp. 2500C destyluje: maksimum 65% V/V
- do temp. 3500C destyluje: minimum 85% V/V
3. Lepkość kinematyczna temp. 200C: maksimum 6,00 mm2/s
4. Temperatura płynięcia: maksimum – 200C
5. Temperatura zapłonu: minimum 560C
6. Pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości dest.: maksimum 0,3% (m/m)
7. Pozostałość po spopieleniu: maksimum 0,01% (m/m)
8. Zawartość siarki: maksimum 0,10% (m/m)
9. Całkowita zawartość zanieczyszczeń: maksimum 24 mg/kg
10. Zawartość wody: maksimum 200 mg/kg
11. Barwa: czerwona wizualnie
12. Gęstość w temp. 150C: maksimum 860 kg/m3
Dostawa przedmiotu zamówienia będzie realizowana sukcesywnie w miarę potrzeb zamawiającego w ciągu 3-ch dni od daty otrzymania zamówienia. Dostawca o terminie dostawy powiadomi odbiorców.
Dostawca zobowiązany jest dostarczyć olej opałowy odpowiadający wymogom jakościowym , na dowód czego przedstawi certyfikat jakości każdorazowo podczas dostawy. Dostawca zobowiązuje się dostarczać olej opałowy na podstawie pisemnego zamówienia odbiorcy(danej Szkoły lub Urzędu Gminy), w którym odbiorca określi wielkość dostawy
i pożądany termin dostawy.
3.Wspólny Słownik Zamówień(CPV ) - Główny przedmiot – 09.13.51.00-5- Olej opałowy.
ROZDZIAŁ IV
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia – 31 grudnia 2016r.
ROZDZIAŁ V
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1.O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności posiadają aktualną koncesję na obrót paliwami ciekłymi Urzędu Regulacji Energetyki,
2)posiadania wiedzy i doświadczenia,
3)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4)sytuacji ekonomicznej i finansowej,
2.Wykonawca jest zobowiązany wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Prawo Zamówień publicznych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że:
a)warunek określony w ust. 1.pkt1. musi spełniać jeden z Partnerów składający ofertę wspólną,
b)warunek określony w ust. 2 musi spełniać każdy z Partnerów składających ofertę wspólną.
3.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w systemie „spełnia/nie spełnia”, na podstawie odpowiednich dokumentów wymienionych w Rozdziale VI.
ROZDZIAŁ VI
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Do oferty należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia:
a) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust.1 ustawy - załącznik Nr 2 do SIWZ.
b) oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w trybie
art. 24 ust.1 ustawy - załącznik Nr 3 do SIWZ.
c) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia z pkt 2.
d) aktualna koncesję na obrót paliwami ciekłymi Urzędu Regulacji Energetyki.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości-wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
3. W przypadku złożenia oferty wspólnej przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych – lidera do zaciągania zobowiązań i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli.
4. Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej Partnerów wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego Wykonawcy i spełniać następujące wymagania:
- w przypadku Partnerów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w Rozdziale VI pkt 4 kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty,
- każdy z Partnerów oddzielnie musi złożyć dokument wymieniony w Rozdziale VI pkt 1c w SIWZ,
- oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy składają wszyscy Partnerzy wspólnie (na jednym formularzu)( lub lider w imieniu wszystkich,
- oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia w trybie art.24 ust.1 ustawy składają wszyscy Partnerzy oddzielnie lub lider w imieniu wszystkich na jednym formularzu.
5. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art.22 ust.1 Prawa Zamówień publicznych jest składane w oryginale, zaś pozostałe oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę(z wyjątkiem pełnomocnictwa).Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawidłowości.
6.Do oferty należy załączyć również:
1)wypełniony formularz oferty – załącznik Nr 1 do SIWZ.
2)pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z załączonych dokumentów. Załączone do oferty pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
3)informacje dotyczące podwykonawców – załącznik Nr 4 do SIWZ. Jeżeli Wykonawca nie przewiduje zatrudnienia podwykonawców wpisuje „nie dotyczy”.
ROZDZIAŁ VII
INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1.Zgodnie z art. 27 ustawy oświadczenia , wnioski , zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem.
Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2.Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić niezwłocznie wyjaśnień, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
3.Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt 2, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
4.Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku,
o którym mowa w pkt 2.
5.Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania oraz udostępnia je na stronie internetowej.
6.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz udostępnia ją na stronie internetowej.
7.Jeżeli w wyniku zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert
i informuje o tym wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieszcza informację na stronie internetowej.
8.Nie przewiduje się zebrania wykonawców.
9.Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
- Elżbieta Mrozowska-Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Brudzeniu Dużym
Tel. 24 260 – 42 - 81 w poniedziałki od godz. 9.00 do 17.00 w pozostałe dni (od wtorku do piątku) w godz. od 7.30 do 15.30.
ROZDZIAŁ VIII
WADIUM
1.Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium.
ROZDZIAŁ IX
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1.Wykonawca jest związany ofertą 30 dni.
2.Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
3.Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłużej jednak niż 60 dni.
ROZDZIAŁ X
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1.Wykonawcy przedstawiają ofertę, której treść musi odpowiadać treści SIWZ.
2.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę na całe zamówienie.
Jeżeli Wykonawca przedłoży więcej niż jedną ofertę, wówczas wszystkie jego oferty złożone na daną część zostaną odrzucone na podstawie art.. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy.
3.Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę/y upoważnioną/ne do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
4.Wszystkie strony oferty powinny być kolejno ponumerowane, począwszy od numeru 1 na pierwszej stronie oferty. Zamawiający dopuszcza nie stawianie numerów na pustych stronach.
5.Kartki oferty powinny być połączone w sposób uniemożliwiający dekompletację.
6.Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę/y podpisujące ofertę.
7.Ofertę należy umieścić w dwóch kopertach.
8.Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana na adres: Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Brudzeniu Dużym, 09 - 414 Brudzeń Duży, ul. Toruńska 2 oraz powinna posiadać oznaczenie:
„Oferta na: Dostawę oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży
i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym”.
Nie otwierać przed dniem 15 stycznia 2016r. do godz.10.15
Koperta wewnętrzna oprócz opisu j. w. winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy, aby zamawiający mógł ją odesłać w przypadku stwierdzenia, że została złożona po terminie.
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
9.Wykonawca, przed upływem terminu składania ofert, może zmienić lub wycofać ofertę,
pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu.
Powiadomienie o złożeniu zmian lub wycofaniu musi być przygotowane wg takich samych
zasad jak składana oferta tj. w dwóch kopertach (zewnętrzna i wewnętrzna)odpowiednio oznakowanych z dopiskiem ”ZMIANA” lub ”WYCOFANIE”.
10. Wszystkie załączone do oferty kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę : zapis ”za zgodność z oryginałem” + podpis.
10.Zamawiajacy może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawidłowości.
11.Zamawiajacy zwraca się z prośbą o nie załączanie do oferty dokumentów nie wymaganych w SIWZ.
ROZDZIAŁ XI
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWIERANIA OFERT
1.Ofertę należy złożyć w siedzibie Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Brudzeniu Dużym
(budynek Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym - pokój nr 7) 09-414 Brudzeń Duży ul. Toruńska 2, do dnia 15 stycznia 2015r. do godziny 10.00.
2.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15 stycznia 2014r.o godz.10.15 w siedzibie Urzędu Gminy
w Brudzeniu Dużym, w Sali konferencyjnej.
3.Zamawiajacy dokona jawnego otwarcia ofert. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający prześle Wykonawcy informacje z otwarcia ofert na jego pisemny wniosek.
4.Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, którą może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5.Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy firm oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia.
6.Koperty zewnętrzne oznaczone ”WYCOFANE” zostaną otwarte i odczytane w pierwszej kolejności.
Koperty wewnętrzne nie będą otwierane.
ROZDZIAŁ XII
OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1.Na cenę ofertową brutto za 1 m³ składa się:
a) cena bazowa(CB)podstawowa, publikowana na stronie internetowej cena hurtowa netto
z dnia 11 stycznia 2016r. o godz.10.00 w PKN ORLEN za m³ w temperaturze referencyjnej 15°C,
b)marża wykonawcy lub upust wykonawcy, jeżeli wykonawca nie stosuje marży lub nie udziela rabatu wpisuje wartość „O”.
Marża lub upust wykonawcy powinna być wyrażona kwotowo, do dwóch miejsc po przecinku.
c)podatek VAT
Cena PKN Orlen służy jedynie do porównania i oceny ofert. Nie jest wskazaniem producenta oleju.
2.Cena musi uwzględniać koszt transportu do miejsc wskazanych przez Zamawiającego określonych w Rozdziale III ust.1 SIWZ, podatki, inne opłaty i koszty.
3.Cena powinna być wyrażona do dwóch miejsc po przecinku, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.
4.Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
5.Zamawiajacy poprawia w ofercie:
1)oczywiste omyłki pisarskie,
2)oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3)inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian oferty niezwłocznie zawiadamiając wykonawcę , którego oferta została poprawiona.
ROZDZIAŁ XIII
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ
PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH
KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty następującymi kryteriami:
Cena brutto – 100%
W zakresie kryterium „cena brutto” oferta może uzyskać Cn max 10 pkt, przy czym ocena punktowania kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:
Cena najniższa z oferowanych
Cn = ------------------------------------- x10 pkt=...............pkt
Cena oferowana
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów.
ROZDZIAŁ XIV
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ
DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1.Zamawiający zawiera z Wykonawcą umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty. Zamawiający może zawrzeć umowę w terminie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli:
- w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego została złożona tylko jedna oferta,
- w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie odrzucono żadnej oferty oraz nie
wykluczono żadnego wykonawcy.
2.Zamawiajacy wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych we wzorze umowy – załącznik 5 do SIWZ.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian:
a)wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT;
b)terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadkach zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojennego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez wykonawcę,
c)terminu wykonania w przypadku zaistnienia klęski żywiołowej , huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki przez osoby inne niż pracownicy wykonawcy i jego podwykonawców.
4.Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
ROZDZIAŁ XV
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WNIESIENIA ZABEZPIECZENIA
NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający nie będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
ROZDZIAŁ XVI
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUACYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
W niniejszym postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy - Prawo zamówień publicznych.
ROZDZIAŁ XVII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (TEKST jednolity - Dz. U. z 2013r. , poz. 907 ze zm.).
Spis załączników:
Załącznik Nr 1 - formularz oferty
Załącznik Nr 2 - oświadczenie w trybie art. 22ust.1 ustawy- prawo zamówień publicznych
Załącznik Nr 3 - oświadczenie w trybie art. 24 ust.1 ustawy- prawo zamówień publicznych
Załącznik Nr 4 -Podwykonawcy
Załącznik 5 -Wzór umowy
Brudzeń Duży, 31 grudnia 2015r.
ZATWIERDZIŁ:
WÓJT GMINY
Andrzej Dwojnych
Załącznik Nr 1 do SIWZ
OFERTA
Ja, niżej podpisany………………………………………………………………………..........................
Działając w imieniu……………………………………………………………………….............................
.....................................................................................................................................................
(nazwa i adres oferenta)
1.W odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na: Dostawę oleju opałowego do szkół w Gminie Brudzeń Duży i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym składam następującą ofertę i zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia za :
Podstawowa, publikowana na stronie internetowej cena hurtowa 1m³ oleju grzewczego w dniu 11 stycznia 2016r.o godz.10.00 |
Marża lub upust wykonawcy, jeżeli wykonawca nie stosuje marży lub nie udziela rabatu wpisuje wartość „0”,marża lub upust wykonawcy powinna być wyrażona kwotowo, do dwóch miejsc po przecinku
|
Podatek VAT - stawka podatku wyrażona w procentach i kwotowo( do dwóch miejsc po przecinku)
|
Cena brutto dostawy 1m³ oleju grzewczego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2.Oświadczamy,
- że zapoznaliśmy się z dokumentacją przetargową i przyjmuję ją bez zastrzeżeń,
- że zawarty w specyfikacji wzór umowy został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy na niżej wymienionych warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
- uważamy się za związanych niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ.
3. Oferta została złożona na….. stronach podpisanych i kolejno ponumerowanych od nr…. do nr….
4.Integralną część oferty stanowią następujące dokumenty:
.......................................................................................................................................................
……………………………………………………………….......................................................
……………………………………………………………….......................................................
……………………………………………………………….......................................................
……………………………………………………………….......................................................
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
……………dnia…………........
...........................................................................
(podpis upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)
Załącznik Nr 2 do SIWZ
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
w trybie art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Nazwa Wykonawcy.................................................................................................................................
Adres i telefon Wykonawcy................................................................................................................................
Przystępując do przetargu nieograniczonego na:
Dostawę oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży i dla Urzędu Gminy
w Brudzeniu Dużym oświadczamy, że możemy ubiegać się o udzielenie w/w zamówienia na podstawie art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Data....................................... .........................................................................
(podpis upoważnionego przedstawiciela
Wykonawcy)
Załącznik Nr 3 do SIWZ
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
w trybie art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Nazwa Wykonawcy.................................................................................................................................
Adres i telefon Wykonawcy.................................................................................................................... ..........
Przystępując do przetargu nieograniczonego na:
Dostawę oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży i dla Urzędu Gminy
w Brudzeniu Dużym oświadczamy, że nie podlegamy wykluczeniu z w/w zamówienia możemy ubiegać na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Data....................................... .........................................................................
(podpis upoważnionego przedstawiciela
Wykonawcy)
Załącznik Nr 4 do SIWZ
PODWYKONAWCY
Dotyczy realizacji zadania: Dostawa oleju opałowego dla szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży i dla Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym
Nazwa Wykonawcy.................................................................................................................................
Adres i telefon Wykonawcy................................................................................................................................
Zakres zadań, który zostanie powierzony podwykonawcom:.......................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Data....................................... .........................................................................
(podpis upoważnionego przedstawiciela
Wykonawcy)
Załącznik Nr 5 do SIWZ
UMOWA DOSTAWY Nr O.III.341-2/01/16
Zawarta w dniu ..................................................... w Brudzeniu Dużym pomiędzy Urzędem Gminy
w Brudzeniu Dużym reprezentowanym przez Wójta Gminy – Pana Andrzeja Dwojnycha zwanego w dalszej części umowy „ odbiorcą”, przy kontasygnacie Skarbnika Gminy a firmą.....................................................................................................reprezentowaną przez ..........................................................................................zwanych w dalszej części umowy „dostawcą”.
§ 1
1.W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz. U. ze 2015r., poz. 2164 ze zm.) zamawiający zamawia , a wykonawca przyjmuje do realizacji dostawę oleju opałowego do kotłowni szkół z terenu Gminy Brudzeń Duży i do Urzędu Gminy.
2.Dostawca zobowiązuje się do sukcesywnego dostarczania w okresie trwania umowy olej opałowy: do Szkoły Podstawowej w Siecieniu w ilości ok. 30 000 l, do Szkoły Podstawowej Sikorzu w ilości ok. 30 000 l, do Gimnazjum w Brudzeniu Dużym w ilości ok. 40 000 l oraz do Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym w ilości ok. 15 000l. Wielkość zamówienia uzależniona będzie od potrzeb zamawiającego wynikających z warunków atmosferycznych.
3.Dostawca zobowiązuje się dostarczać olej opałowy odpowiadający wymogom jakościowym na dowód czego przedstawi certyfikat jakości – każdorazowo podczas dostawy.
4.Dostawca ponosi odpowiedzialność za jakość dostarczonego towaru.
5.Dostawca zobowiązuje się dostarczać olej na podstawie pisemnego zamówienia odbiorcy,
w którym odbiorca określi wielkość dostawy i pożądany termin dostawy, w terminie 3 dni od daty otrzymania zamówienia.
5.Dostawca zobowiązuje się realizować zamówienia w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2016r., a o terminie dostawy każdorazowo powiadomi telefonicznie odbiorców.
§ 2
1.Dostawca zobowiązuje się dostarczać olej opałowy w cenie za 1 m³ według następującego wyliczenia:
cena do zapłaty =cena brutto x ilość m³
Cena dostawy brutto(CDb) wyliczana jest wg wzoru:
CDb=(CDn)+VAT, gdzie cena dostawy netto(CDn) wyliczana jest wg wzoru :
CDn = CB -/+ X, gdzie CB oznacza podstawową cenę hurtową netto publikowaną w dniu dostawy przez PKN ORLEN (CB) minus upust lub plus marża dostawcy, zaproponowany
w ofercie przetargowej
(X- marża lub upust za m³ .............).
§ 3
Niniejsza umowa zawarta jest na czas określony: ................................ do 31 grudnia 2016r.
§4
1.W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy dostawca zobowiązuje się zapłacić odbiorcy kary umowne w wysokości 10% wartości umownej brutto towaru lub w razie odstąpienia od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada dostawca.
2.W razie opóźnienia w dostawie zamówionego towaru wykonawca zobowiązuje się zapłacić zamawiającemu kare umowną wysokości 2% wynagrodzenia liczonego od wartości brutto niezrealizowanego zamówienia za każdy dzień opóźnienia.
§ 5
Strony mogą dochodzić na zasadach ogólnych odszkodowania przewyższającego wysokość
kar umownych.
§ 6
Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.
§ 7
1.Odbiorca zobowiązuje się zapłacić dostawcy za dostarczony olej opałowy w terminie
14 dni od złożenia faktury i aktualnego świadectwa w oryginale lub poświadczonej kopii, dotyczącego wykazanego w fakturze oleju.
2.Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki za nieterminowa zapłatę faktur w wysokości ustawowej.
§ 8
1.Odbiorcy przysługuje prawo złożenia reklamacji na przedmiot dostawy, jeżeli uzna on, że dostawa ta ma wpływ na przebieg procesu grzewczego i związane jest z jakością dostarczonego oleju.
2.Reklamacja może być złożona w terminie 3 dni roboczych od daty dostawy, a dostawca jest zobowiązany w terminie 14 dni roboczych zająć stanowisko.
3.Wykonawca wystawi fakturę za dostarczony olej opałowy dla szkół na: Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Brudzeniu Dużym (z dopiskiem dla , której szkoły) i za olej opałowy dostarczony do Urzędu Gminy na: Urząd Gminy w Brudzeniu Dużym.
§9
Wielkość dostawy potwierdzona jest każdorazowo przez uprawnionych przedstawicieli odbiorcy złożeniem czytelnego podpisu i pieczątką w dokumentach przewozowych.
§10
1.Zamawiajacemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy z przyczyn dotyczących Wykonawcy w terminie 5 dni od daty stwierdzenia następujących okoliczności:
1)Wykonawca opóźnił się dwukrotnie w realizacji zamówienia,
2)wykonawca choćby jednokrotnie dostarczył towar bez wymaganego świadectwa jakości lub gdy towar nie odpowiada jakości stwierdzonej w świadectwie jakości.
3.Odstapienie od umowy, pod rygorem nieważności winno nastąpić na piśmie.
§11
1.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian:
a)wynagrodzenie w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT,
b)terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadkach zaistnienia działań wojennych, aktów
terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez
wykonawcę,
c)terminu wykonania w przypadku zaistnienia klęski żywiołowej, jak huragany, powodzie, trzęsienie
ziemi, bunty, niepokoje, strajki przez osoby inne niż pracownicy wykonawcy i jego podwykonawców.
2.Zmiany i uzupełnienia określone w ust.1 umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
§12
1.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszystkie wypadki - wszystkich osób na terenie wykonywanego zadania od momentu wjazdu na teren szkoły oraz w czasie roztankowywania
cysterny, a także w czasie wykonywania innych czynności aż do momentu wyjazdu z terenu wykonywanego zadania.
2.Wykonawca zapewni ciągły nadzór nad roztankowywaniem cysterny w taki sposób, żeby uniemożliwić zbliżenie się dzieci oraz innych osób w pobliże wykonywanych prac, a także zachowa podstawowe zasady ruchu drogowego :zasadę szczególnej ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania czasie przejazdów po terenie szkolnym lub terenie wokół budynku Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym.
3.Wykonawca ma obowiązek przestrzegać przepisy wewnętrzne wydane przez użytkowników obiektów, wszystkie przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa
w ruchu drogowym, ochrony przeciwpożarowej oraz ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie osoby w rejonie wykonywanego zadania – przypadku szkody powstałej wyniku realizacji przedmiotu umowy.
4.Wykonawcazzobowiazuje się do wykonywania pracz zachowaniem należytej staranności, zasad bezpieczeństwa, odpowiedniej jakości i właściwej organizacji pracy oraz obowiązujących przepisów prawa, na warunkach ustalonych w umowie.
5.Wykonawca zobowiązuje się postępować zgonie z wszystkimi obowiązującymi przepisami
dotyczącymi przewozu oleju opałowego i roztankowywania cysterny, kierowca przekaże zamawiającemu kopię karty charakterystyki oleju opałowego oraz kopię instrukcji dla kierowcy przewożącego olej opałowy.
§13
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy będą miały zastosowanie
odpowiednie przepisy Prawa zamówień publicznych i Kodeksu Cywilnego.
§ 14
Ewentualne spory mogące wynikać z realizacji postanowień niniejszej umowy strony podają pod rozstrzygnięcie rzeczowe przez właściwy Sąd.
§15
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Wykonawcy, dwa
dla Zamawiającego.
Dostawca: Odbiorca:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2016-01-07
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-01-07 09:52:19
- Liczba odsłon: 952
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: