Brudzen Duży dn. 30.09.2014 r.
Dotyczy: Wyjaśnienia do treści SIWZ w postępowaniu przetargowym nr. RGR.ZP.271.20.2014 pn. „Poprawa wyposażenia Gminy Brudzeń Duży w infastukturę wodociągową i kanalizacyjną”
1. Czy zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa dróg gminnych? Jeżeli tak to prosimy o podanie wysokości pobieranych opłat.
Zamawiający nie przewiduje pobierania opłat za zajęcie pasa drogowego po uzgodnieniu harmonogramu prac i wyłącznie na potrzeby wykonania inwestycji.
2. Prosimy o potwierdzenie, że wykonanie inwestycji nie wymaga wycinki drzew i krzewów, a w przypadku wystąpienia ewentualnych kolizji z istniejąca zielenią uzyskanie decyzji i opłaty administracyjne związane z wycinką leżą po stronie zamawiającego?
Oferent jest zobowiązany do przeprowadzenia wizji lokalnej terenu, natomiast w wypadku wystąpienia ewentualnej kolizji decyzja o usunięciu drzewa zostanie wydana na wniosek właściciela działki.
3. Prosimy o sprecyzowanie jakie należy przyjąć studnie betonowe czy żelbetonowe, ponieważ w przedmiarach są studnie betonowe natomiast w projekcie studnie żelbetonowe.
Zgodnie z dokumentacją techniczną- studnie żelbetonowe.
4. Czy zamawiający posiada załączniki do dokumentacji SIWZ w formie edytowanej, jeżeli tak to prosimy o ich załączenie.
Dokumentacja SIWZ wraz z załącznikami została udostępniona w formie edytowanej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Brudzeń Duży: Poprawa wyposażenia Gminy Brudzeń Duży w infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną
Numer ogłoszenia: 308682 - 2014; data zamieszczenia: 17.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Brudzeń Duży , Toruńska 2, 09-414 Brudzeń Duży, woj. mazowieckie, tel. 24 2604081, faks 24 2604081.
* Adres strony internetowej zamawiającego: www.brudzen.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa wyposażenia Gminy Brudzeń Duży w infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania z podziałem na etapy: 1) ETAP A: Budowa kanalizacji sanitarnej - etap II i IV Bądkowo Kościelne. Zakres rzeczowy zadania obejmuje budowę: ETAP II: kanalizacji sanitarna grawitacyjna na odcinku od S1.8 do S1.14 z rur PCV Ø 200 mm - dł. 210 mb przyłącza z rur PCV Ø 160 na odcinku jw. szt. 5, dł. 43 mb kanalizacja sanitarna ciśnieniowa na odc. od węzła P do studni S 1.14 z rur PE Ø 40 mm, dł. 172 mb przepompownia ścieków - 1 pkl. ETAP IV: kanalizacji sanitarna grawitacyjna na odcinku od studni S 3.1 istn. do S3.3 z rur PCV Ø 200 mm - dł. 84 mb przyłącza z rur PCV Ø 160 mm na odcinku jw. szt. 2, dł. 17 mb Szczegółowy zakres robót określa: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dotycząca realizacji opisanego zakresu. Dokumentacja projektowa została opracowana na pełen zakres robót, natomiast przedmiot zamówienia to zakres robót opisany w niniejszym punkcie SIWZ. 2) ETAP B: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Siecień. Zakres rzeczowy zadania obejmuje budowę: a) kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej na odc. od Sp1 do S 9 o dł. 241,9 mb b) przyłączy z rur Ø 160 mm szt.8, dł 56 mb Szczegółowy zakres robót określa: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dotycząca realizacji opisanego zakresu. Dokumentacja projektowa została opracowana na pełen zakres robót, natomiast przedmiot zamówienia to zakres robót opisany w niniejszym punkcie SIWZ. 3) ETAP C: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Siecień. Zakres rzeczowy zadania obejmuje budowę: a) sieci wodociągowe na odc. od węzła 1 do HP 2 dł. 102,5 mb z rur PCV Ø 110 mm b) hydrant p.poż DN 80 - 1 szt. Szczegółowy zakres robót określa: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dotycząca realizacji opisanego zakresu. Dokumentacja projektowa została opracowana na pełen zakres robót, natomiast przedmiot zamówienia to zakres robót opisany w niniejszym punkcie SIWZ. 4) ETAP D: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Murzynowo. Zakres rzeczowy zadania obejmuje budowę: a) sieci wodociągowej z rur PE Ø 90 mm dł. 438 mb b) przyłącza wodociągowe z rur PE DN 40 - 3 mb c) hydranty p.poż podziemne DN 80 - 3 szt. Szczegółowy zakres robót określa: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
* Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
* Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.10.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.04.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
* III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 3
* III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: wykazania, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał minimum: - jedno zamówienia w zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto, - jedno zamówienia w zakresie budowy sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto wraz z załączeniem dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
* III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: wykazania, iż dysponuje: - osobą do kierowania robotami budowlanymi posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci i instalacji sanitarnych, wodociągowych, wpisaną na listę członków Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczoną od odpowiedzialności cywilnej, - osobą do kierowania robotami budowlanymi posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży: elektrycznej wpisaną na listę członków Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonych od odpowiedzialności cywilnej,
* III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W ramach tego warunku wykonawca zobowiązany jest do: złożenia oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg załącznika nr 3
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
* potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
* wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
* wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
* oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
* oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
* aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
* aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
* aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
* wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
* nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
* nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
* lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
* inne dokumenty
Dowodami są: a) poświadczenie, b) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Uwaga: Zamawiający żąda jedynie wskazania w wykazie wykonania najważniejszych robót w zakresie budowy sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej opisanych w pkt. V. 1. b) SIWZ oraz przedstawienia dowodów dotyczących tylko tych robót.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1. Zmiany terminu przewidzianego na zakończenie robót: a) działania siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działanie nie są konsekwencją winy żadnej ze stron, c) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, d) wystąpienie długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie robót, e) z powodu wystąpienia dodatkowych robót, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego wykonawcę, f) w przypadku zmiany terminu rozliczenia przez instytucję współfinansującą Fakty powyższe muszą być zgłoszone przez Wykonawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem i zatwierdzone przez Zamawiającego. Strony ustalą nowy termin, który zostanie wprowadzony aneksem do umowy. 2. Zmiany wynagrodzenia umownego: - w przypadku ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu robót Zamawiający zastrzega sobie prawo korekty wartości ryczałtowej przedmiotu umowy zgodnie z danymi wynikającymi z kosztorysu ofertowego, - w przypadku zaistnienia sytuacji powodującej wprowadzenie w trakcie realizacji zamówienia robót lub materiałów zamiennych w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej - zamienne zakresy robót lub materiały zostaną ustalone przed ich realizacją w zatwierdzonym przez Zamawiającego protokóle konieczności, a ich wartość zostanie określona w oparciu o sporządzony przez Wykonawcę kosztorys zamienny. Wykonawca do sporządzenia kosztorysu zamiennego przyjmie identyczne czynniki cenotwórcze jakie określił w kosztorysie ofertowym. Wycena powyższa zastąpi wycenę danej pozycji określonej w kosztorysie ofertowym. - wprowadzenia ustawowej zmiany stawki podatku VAT Fakty powyższe muszą być zgłoszone pisemnie wraz z uzasadnieniem przez Wykonawcę i zatwierdzone przez Zamawiającego. Strony ustalą wartość na podstawie kosztorysu różnicowego, zamiennego lub dodatkowego, która następnie zostanie wprowadzony aneksem do umowy. 3. Zmiany w zakresie płatności za wykonane roboty. 4. Zmiany osób wymienionych w wykazie osób uczestniczących w wykonaniu przedmiotu zamówienia, pod warunkiem posiadania wymaganych uprawnień budowlanych. Zmiana osób pełniących obowiązki Projektanta, Kierowników robót/ Kierownika budowy musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. 5. Zmiany (modyfikacja) złożonych w postępowaniu deklaracji dotyczących podwykonawstwa poprzez: a) wskazanie innych podwykonawców, b) rezygnację z podwykonawców, c) wskazanie innego zakresu podwykonawstwa, d) wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa (art. 36b ust. 2). W przypadku gdy zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbrudzenduzy.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Brudzeniu Dużym ul. Toruńska 2 09-414 Brudzeń Duży.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2014 godzina 08:40, miejsce: Urząd Gminy w Brudzeniu Dużym ul. Toruńska 2 09-414 Brudzeń Duży Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający korzysta z dofinansowania z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-20013 w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
siwz_poprawa_wyposazenia_w_infrastrukture.doc
dziennik_kanazliazja_badkowo_17-09-2014.pdf
pozwolenie_kanalizacja_badkowo_17-09-2014.pdf
pozwolenie_kanalizacja_siecien_17-09-2014.pdf
pozwolenie_siecien_wodociag_17-09-2014.pdf
pozwolenie_wodociag_murzynowo_17-09-2014.pdf
projekt_budowlano_wykonawczy_budowa_sieci_murzynowo_17-09-2014.pdf
projekt_budowy_kanalizacji_badkowo_koscielne_17-09-2014.pdf
projekt_sieci_kanalizacyjnej_siecien_17-09-2014.pdf
projekt_sieci_wodociagowej_siecien_17-09-2014.pdf
przedmiar_kanalizacja_badkowo_17-09-2014.pdf
przedmiar_kanalizacja_siecien_17-09-2014.pdf
przedmiar_wodociag_murzynowo_17-09-2014.pdf
przedmiar_wodociag_siecien_17-09-2014.pdf
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2014-10-03
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-10-01 11:27:19
- Liczba odsłon: 1215
- Historia dokumentu: