Wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych

Chcesz odbierać odpady komunalne z nieruchomości położonych na terenie Gminy Brudzeń Duży? Musisz uzyskać wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych, który to rejestr prowadzi Wójt Gminy Brudzeń Duży.

Co trzeba wiedzieć

Przedsiębiorcy, którzy chcą zajmować się odbiorem odpadów komunalnych muszą uzyskać wpis do rejestru w Gminie Brudzeń Duży, ponieważ jest to działalność regulowana i podlega kontroli urzędu.

Przed złożeniem wniosku należy się upewnić, że:

  • posiadamy odpowiednie pojazdy do wywozu odbioru odpadów
  • mamy odpowiednią bazę magazynową dla sprzętu

Dokładny spis wymagań, jakie należy spełnić zostały określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Jakie dokumenty trzeba złożyć?:

  • wniosek,
  • oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
    w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Wzory wniosku i oświadczenia można pobrać poniżej.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty można złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Brudzeń Duży lub przesłać za pomocą operatora pocztowego lub elektronicznie.

Adres siedziby Urzędu będący jednocześnie adresem do doręczeń:

Urząd Gminy Brudzeń Duży

ul. Toruńska 2

09-414 Brudzeń Duży

Podpisane elektronicznie dokumenty można złożyć wykorzystując platformę ePUAP na adres skrytki: ePUAP: /1419032/skrytka

 

Opłaty

50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości.

25 zł – opłata skarbowa za zmianę do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50 % stawki określonej od wpisu).

17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz odpis, wpis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa ( prokury).

5 zł – opłata skarbowa za poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii dokonane przez organ administracji samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej strony.

Dokonanie wpisu

Po pozytywnej weryfikacji wniosku Wójt Gminy Brudzeń Duży wpisze firmę do rejestru firm prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku. Wójt nada wnioskowanej firmie numer rejestrowy oraz wyda zaświadczenie o wpisie do rejestru. 

Wpis wydawany jest bezterminowo. Wójt wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z CEIDG albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.  

W przypadku przedsiębiorców wpisanych do CEIDG, Wójt przekazuje do CEIDG, nie później niż w następnym  dniu roboczym, informację o dokonanym wpisie przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej.

Rejestr zawiera:

  • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP)
  • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych
  • numer rejestrowy

Odmowa wpisu do rejestru

Jeśli wnioskodawca nie spełni warunków niezbędnych do uzyskania wpisu do rejestru, Wójt wyda decyzję o odmowie wpisu do rejestru.

Uwaga!

Jeżeli Wójt nie dokona wpisu w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku wraz z wymaganymi oświadczeniami, a od dnia wpłynięcia wniosku upłynęło 14 dni, wówczas przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy Wójt wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W tym przypadku terminy biegną odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Przedsiębiorco pamiętaj!

Jeśli twoje dane lub dane twojej firmy zmienią się, masz 14 dni, by powiadomić o tym Wójta.

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania przez Wójta decyzji odmawiającej wpisu, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Wójta Gminy Brudzeń Duży w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców: Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo przedsiębiorców

 

Wzory wniosku i oświadczenia do pobrania:

Wniosek_o_wpis_do_rejestru_odbierajacych_smieci_od_mieszkancow

załącznik nr 1 do wniosku o wpis

 
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
  • Data udostępnienia w BIP: 2012-01-03 10:04:39
  • Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-16 08:21:46
  • Liczba odsłon: 3212
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 5145611]

przewiń do góry