Urząd Stanu Cywilnego Brudzeń Duży
ul. Toruńska 2
09 - 414 Brudzeń Duży
Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 8 (parter)
poniedziałek: 9.00 -17.00
wtorek – piątek: 7.30 – 15.30
Ewidencja ludności – pokój nr 8 ( parter)
poniedziałek: 9.00 – 17.00
wtorek – piątek: 7.30 – 15. 30
Imię i nazwisko - stanowisko |
Nr telefonu |
Adres e-mail |
Stanisława Jaskólska - Kierownik |
24 360 47 26 |
uscbrudzen@wp.pl |
Eugeniusz Adamski - Inspektor |
24 360 47 25 |
eugeniusz.adamski@brudzen.pl |
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- Przyjmowanie oświadczeń o: wstąpieniu w związek małżeński, wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa, - powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
- Przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
- Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów w rejestrze stanu cywilnego.
- Transkrypcja, odtwarzanie treści zagranicznych aktów stanu cywilnego – urodzenia, małżeństwa, zgonu.
- Prostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego.
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
- Nadawanie i aktualizacja numeru PESEL.
- Wydawanie zaświadczeń o: stanie cywilnym, zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą, braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa dla osób zamierzających zawrzeć małżeństwo, wyznaniowe ze skutkami cywilnoprawnymi, zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych wskazanej osoby.
- Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy tłumaczenia dot. odpisów skróconych aktów; urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz zaświadczeń o stanie cywilnym i zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą.
- Prowadzenie spraw związanych z uznawaniem orzeczeń sądów zagranicznych.
- Realizacja zleceń: usuwanie niezgodności, migracja aktów, przesyłanie dokumentów.
- Aktualizacja stanu cywilnego osób przez nanoszenie do aktu/ rejestru wzmianek, przypisków na podstawie orzeczeń sądów, decyzji administracyjnych.
- Wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk.
- Organizowanie uroczystości jubileuszowych 50-lecia pożycia małżeńskiego i 100-lecia urodzin.
- Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu sporządzanych urodzeń, małżeństw i zgonów.
- Prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
- Prowadzenie ewidencji ludności.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z obowiązku meldunkowego i wydawanie decyzji administracyjnych.
- Wydawanie zaświadczeń w sprawie zameldowania i wymeldowania.
- Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL.
- Prowadzenie stałego rejestru wyborców.
- Przyjmowanie wniosków oraz wydawanie dowodów osobistych.
Szczegóły załatwiania spraw dostępne pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela
Opłata skarbowa wynosi:
- Za sporządzanie aktu małżeństwa- 84 zł
- Za wydanie odpisu skróconego i skróconego wielojęzycznego aktu stanu cywilnego – 22 zł
- Za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego -33 zł
- Za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji – 50 zł
- Za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po sprostowaniu oraz uzupełnieniu aktu – 39 zł
- Za wydanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska – 37 zł
- Za wydanie zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu – 39 zł
- Za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym oraz zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo – 38 zł
- Za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu – 17 zł
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
- Od decyzji w sprawie zameldowania oraz wymeldowania – 10 zł
SPOSÓB WNOSZENIA OPŁATY SKARBOWEJ:
opłata skarbowa płatna jest w kasie Urzędu Gminy – parter pokój nr 6 gotówką lub kartą płatniczą, jak również na rachunek bankowy Urzędu Gminy Brudzeń Duży.
Nazwa banku i nr konta: Bank Spółdzielczy,,Mazowsze” w Płocku Oddział Brudzeń Duży
Nr konta: 88 9042 1042 0550 0374 2000 0020
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sieczkowski Piotr
- Data udostępnienia w BIP: 2020-09-07 10:00:10
- Informacja zaktualizowana przez: Sieczkowski Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-11 12:44:12
- Liczba odsłon: 4026
- Historia dokumentu: