Protokół z posiedzenia Komisji opiniującej w dniu 18.04.2024 r.

Temat posiedzenia:

            Otwarcie ofert konkursowych na realizację zadań dofinansowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym w zakresie profilaktyki alkoholowej, przeciwdziałania narkomanii oraz przeciwdziałania uzależnieniem behawioralnym na 2024 rok pod nazwą: „Liderzy Zdrowia 2024”

 

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Zespołu Pan Wojciech Młotkowski Przewodniczący GKRPA. W wyniku ogłoszonego konkursu do Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym wpłynęło 19 ofert złożonych przez:

  1. Koło Gospodyń Wiejskich „NADWIŚLANKI” w Główinie, Główina 45A, 09-414 Brudzeń Duży „Piknik prorodzinny” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Ochotnicza Straż Pożarna w Karwosiekach Noskowicach, Karwosieki Noskowice 20, 09-413 Sikórz „Wspólne chwile zero procent” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Oddział Płock, Koło Nr 11, 09-414 Brudzeń Duży „Aktywny senior – zdrowy senior” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Koło Gospodyń Wiejskich w Murzynowie, Murzynowo 30A, 09-414 Brudzeń Duży „Festyn Rodzinny z potańcówką” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Stowarzyszenie Przyjaciół Sobowa, Sobowo 25, 09-414 Brudzeń Duży „Kampania liderzy zdrowia” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Koło Gospodyń Wiejskich w Strupczewie Dużym – Kreatywne Kobiety, Strupczewo Duże 1, 09-414 Brudzeń Duży „Warsztaty kulinarne ze spotkaniem integracyjnym” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Stowarzyszenie „Obudzić Pasję”, Strupczewo Duże 1, 09-414 Brudzeń Duży „Warsztaty kulinarne podczas pikniku prorodzinnego” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Ochotnicza Straż Pożarna w Turzy Małej, Turza Mała 16, 09-414 Brudzeń Duży „Żyj zdrowo - bez nałogów” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Koło Gospodyń Wiejskich w Brudzeniu Małym KGW Aktywny Brudzeń, Brudzeń Mały 21E, 09-414 Brudzeń Duży „Tradycja i kultura z KGW” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Stowarzyszenie WITAMINA DUCHA Brudzeń Duży, ul. Szkolna 10, 09-414 Brudzeń Duży „My dla Ciebie, Ty dla Nas vol. 2” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych JEDNA DROGA, Strupczewo Duże 27, 09-414 Brudzeń Duży „Sięgamy po zdrowie” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Hufiec ZHP „Mazowsze” Płock, 33 Wielopoziomowa Drużyna Harcerska „Dżungla” w Sikorzu, Sikórz 85, 09-413 Sikórz „Wędruj z nami” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Furtka”, Parzeń Janówek 15, 09-414 Brudzeń Duży „Sport w naszych sercach, zdrowie w naszych rękach” na kwotę 1200,00 zł.
  2. Gminna Biblioteka Publiczna w Brudzeniu Dużym, ul. Szkolna 15, 09-414 Brudzeń Duży „Wakacje w filii bibliotecznej w Siecieniu” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Koło Gospodyń Wiejskich „KGW Zgrana Gromada” w Siecieniu, Siecień 31A, 09-411 Biała „Zaplątani z KGW” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Ochotnicza Straż Pożarna w Sikorzu, Sikórz 97A, 09-411 Biała „Zakup fantoma do resuscytacji dla OSP w Sikorzu” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Ochotnicza Straż Pożarna w Sobowie, Sobowo 36, 09-414 Brudzeń Duży „Pierwsza pomoc z OSP” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Stowarzyszenie LKS „WISŁA Główina – Sobowo”, Główina 15, 09-414 Brudzeń Duży „Olimpiada sportowa” na kwotę 1 500,00 zł.

 

  1. Koło Gospodyń Wiejskich w Sobowie „Biedronki”, Sobowo 36, 09-414 Brudzeń Duży „Zabawa z biedronkami” na kwotę 1 500,00 zł.

 

Oferty zostały złożone na właściwych drukach, w wyznaczonym terminie, kompletne. Oferty dotyczą zadań zgodnie z podanym ogłoszeniem.

Na realizację zadań Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym przeznaczyła kwotę: 37 500,00 zł. Maksymalne dofinansowanie to kwota do 1 500 zł brutto. Komisja postanowiła dofinansować wszystkie 23 złożonych wniosków, w równej wnioskowanej kwocie dla każdego podmiotu po 1 500,00 zł brutto. Rozdysponowano łącznie kwotę 34 500,00

Na tym protokół zakończono.

 

Komisja w składzie:

Przewodniczący Wojciech Młotkowski          ………………………………………………..

Sekretarz: Maria Agnieszka Maraszek            ………………………………………………..

Członek: Mariusz Łakomski               ………………………………………………..

Członek: Witold Rogowiecki              ………………………………………………..

Członek: Sylwia Lubińska                  ………………………………………………..

 

 

 

 

 

Brudzeń Duży, dn.26.03.2024 r.

 

 

 

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym

 

działając na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2023 poz. 2151).

 

ogłasza:

 

otwarty konkurs ofert – zadanie dofinansowywane przez

Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

w zakresie profilaktyki alkoholowej, przeciwdziałania narkomanii oraz przeciwdziałania uzależnieniem behawioralnym na 2024 rok pod nazwą: „Liderzy Zdrowia 2024”

 

Celem projektu „Liderzy Zdrowia 2024” jest realizacja programów, działań z zakresu promocji zdrowia i aktywności fizycznej, z wykorzystaniem strategii profilaktycznych, skierowanych w szczególności do dzieci i młodzieży oraz rodziców, jak również do społeczności lokalnej ze środowisk zagrożonych problemem uzależnień oraz grup/osób prezentujących zachowania problemowe/ryzykowne.

 

W konkursie mogą brać udział:

 

Organizacje pozarządowe w tym Stowarzyszenia, Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne itp. istniejące i działające na terenie gminy Brudzeń Duży.

 

Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań:

 

Na realizację zadań Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym przeznaczyła kwotę: 37 500,00 zł.

 

Termin i warunki składania wniosków:

 

1. Termin składania ofert: od dnia ogłoszenia do dn. 17 kwietnia 2024 roku do godz. 15.00.

2. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Maksymalne dofinansowanie do 1 500 zł brutto.

3. Oferent powinien ująć w projekcie minimum jedno zadanie wynikające z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii (wskazane we wniosku), dodatkowo może ująć jedno z niżej wymienionych zadań lub inne o podobnej tematyce:

  • przeprowadzenie rozgrywek sportowych, rajdów, festynów prorodzinnych,
  • prowadzenie zajęć umuzykalniających dla dzieci z terenu gminy Brudzeń Duży,
  • prowadzenie warsztatów, pozalekcyjnych zajęć sportowych, edukacyjnych, krajoznawczych, kulturalnych.

4. Oferta powinna zawierać:

Kompletnie i prawidłowo wypełniony wniosek (wzór w załączeniu), w którym znajdują się informację nt:

- nazwa projektu,

- nazwa podmiotu składającego projekt,

- dane osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu oraz dane osób odpowiedzialnych za realizację projektu,

- szczegółowy opis projektu,

- określenie odbiorców,

- miejsce realizacji,

- sposób realizacji,

- wskazanie zadania do realizacji wynikającego z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii,

- efekt społeczny projektu,

- termin rozpoczęcia i zakończenia projektu,

- określenie kosztów projektu,

- dodatkowe informacje, które mogą mieć wpływ na ocenę oferty: partnerzy przy realizacji zadania, dotychczasowe doświadczenie w realizacji tego typu zadań, możliwość kontynuowania programu po zakończeniu umowy, wykorzystanie materiałów i pomocy do realizacji innych zadań w przyszłości, wkład społeczności lokalnej w realizacji zadania, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych zapewniających realizacje zadania, inne informacje uznane, jako istotne,

- załączniki, (jeśli występują),

- oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta oraz opatrzona pieczęcią firmową.

 

Oferty należy składać w sposób uniemożliwiający dekompletację dokumentów (w zaklejonej kopercie) z dopiskiem „GKRPA – Liderzy Zdrowia 2024 – oferta konkursowa” w Urzędzie Gminy w Brudzeniu Dużym przy ul Toruńskiej 2 w sekretariacie lub przesłać pocztą na w/w adres. O terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.

 

Wybór ofert nastąpi w terminie: w dniu 18 kwietnia 2024 roku o godzinie 14.00.

w Sali 10 Urzędu Gminy w Brudzeniu Dużym.

 

 

Warunki przyznania dofinansowania:

 

1. Dofinansowanie na realizację zadań otrzymują podmioty, które złożyły kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek oraz zostaną wybrane w niniejszym postępowaniu konkursowym.

2. Dofinansowanie jest przeznaczone na realizację zadań, w ramach profilaktyki uzależnień.

3. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania dofinansowania, o które występuje oferent.

4. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania środków w wysokości, o jaką występuje oferent.

5. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone według obowiązującego w dniu składania wzoru oferty, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym, zgodne z tematyką konkursu.

6. Przyznane dofinansowanie może być przeznaczone wyłącznie na realizację merytorycznych zadań zawartych w ofercie. Środki finansowe nie mogą być przeznaczone na opłacenie kosztów stałych działalności oferenta realizującego zadanie, zakupy inwestycyjne i roboty remontowe, zakup środków trwałych oraz na pokrycie wierzytelności i zobowiązań powstałych przed datą ogłoszenia o wynikach w/w konkursie.

7. Z budżetu GKRPA będą dofinansowane tylko zadania na rzecz społeczności lokalnej z terenu gminy Brudzeń Duży.

 

 

 

 

 

 

Termin i warunki realizacji zadań:

 

1. Dofinansowanie zadań przez GKRPA obejmuje realizację zadania i wykorzystanie środków przyznanych na ten cel w okresie od dnia 22 kwietnia 2024 r. do dnia 31 października 2024 r.

2. Zadania winny być realizowane z należytą starannością, zgodnie z zapisami konkursu oraz z obowiązującymi standardami i przepisami.

3. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem, przez osoby uczestniczące, zgody na przetwarzanie przez organizatora danych osobowych na potrzeby konkursu, ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).

 

Oceny wniosków dokona komisja konkursowa składająca się z członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brudzeniu Dużym.

 

Ocenie podlegać będzie:

 

1. Zakres rzeczowy zadania.

2.Zgodność z tematem konkursu.

3. Rodzaj i celowość planowanych kosztów, w tym wielkość i celowość wnioskowanej dotacji.

4. Możliwość realizacji zadania przez podmiot składający ofertę.

5. Spójność zakresu rzeczowego zadania z warunkami ogłoszenia.

 

Decyzja o wynikach konkursu ofert zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.brudzen.pl oraz na BIP z zakładce GKRPA, niezwłocznie po przyjęciu protokołu z posiedzenia, na którym zostaną ogłoszone wyniki konkursu.

Protokół GKRPA w sprawie wyboru ofert jest podstawą do udzielenia dotacji Oferentowi, którego oferta została wybrana do realizacji zadania.

 

Rozliczenie dotacji

 

Dokumenty księgowe tj. faktury i rachunku na wydatkowane cele projektu należy złożyć niezwłocznie po ich wystawieniu (nie później niż 5 dni po dacie wystawienia faktury) do Sekretariatu Urzędu Gminy Brudzeń Duży w zaklejonej kopercie z dopiskiem GKRPA – konkurs rozliczenie.

Faktury, rachunki winny być wystawione z terminem płatności min. 7 dni, płatne przelewem. Odbiorcą i płatnikiem faktury jest:

Gmina Brudzeń Duży

ul. Toruńska 2

09-414 Brudzeń Duży

NIP: 774-318-87-37

W momencie, gdy projekt zostanie zakończony, w/w dokumenty księgowe winny być złożone razem ze sprawozdaniem, które jest niezbędne do końcowego rozliczenia projektu.

 

Warunkiem koniecznym po wydatkowaniu otrzymanej dotacji jest złożenie sprawozdania z realizacji Projektu, w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji projektu na druku sprawozdania (wzór w załączeniu) do Sekretariatu Urzędu Gminy Brudzeń Duży w zaklejonej kopercie z dopiskiem GKRPA – konkurs sprawozdanie. W sprawozdaniu należy wskazać:

- nazwę projektu,

- cel projektu,

- działania, którymi objęty był projekt,

- efekty i rezultaty realizacji projektu,

- koszty projektu,

- datę i podpisy osób reprezentujących oferenta..

 

Odrzuceniu podlegają oferty:

 

1. Złożone po terminie.

2. Niekompletne.

3. Dotyczące zadań niezwiązanych z profilaktyką uzależnień alkoholowych.

4. Złożone przez podmioty nieuprawnione, zgodnie z niniejszym ogłoszeniem.

5. Niedotyczące pod względem merytorycznym zadań wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.

 

 

Informacje uzupełniające:

 

Wzory dokumentów (wniosku i sprawozdania) oraz dodatkowe informacje na temat konkursu można uzyskać w Urzędzie Gminy Brudzeń Duży u Pani Marii Maraszek – sekretarza GKRPA oraz Pana Witolda Rogowieckiego – członka GKRPA.

 

 

Pliki do pobrania:

wzór wniosku

wzór sprawozdania

 

 

 

 

 

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Maraszek Maria
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-03-26 13:58:23
  • Informacja zaktualizowana przez: Maraszek Maria
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-04-19 13:00:35
  • Liczba odsłon: 194
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4735099]

przewiń do góry